Historie vývoje dřevěné hračky Autobus RTO
Autobus je společně s tramvajemi nejvíce zákaznicky oblíbená dřevěná hračka. Konstrukčně vychází výroba dle fotografie legendárního busu Škoda RTO 706 LUX. Protože se jedná o hračku, není možno zachovat kvůli bezpečnosti při hraní více drobnějších prvku, ale přesto autobus nese hlavní znaky RTóčka jako motor vedle řidiče, oblý tvar karosérie, přední chladič, přední a zadní světla. Inspirací k jeho výrobě nám byl v roce 2013 ředitel ČSAD Plzeň, který si objednal 40 ks jako dárky pro své kolegy a se kterým jsem konzultoval konstrukci autobus, za což mu patří poděkování. Všichni, co viděli tento krásný kousek v dřevě byli nadšení a uvítali jeho skvělé provedení pro děti. Je to hračka, která přečká věky a bude věčnou památkou jak dětem, tak i historii tohoto krásného přepravního prostředku. Radek Solařík
Autobus ŠKODA 706 RTO
Autotobus RTO, dřevěná hračka s červeným lakem
Červený autobus, dárek pro řidiče hračka ze dřeva pro děti hračka vychází z legendárního...
Vaše cena: 599,00 Kč
—————
Hračka autobus pro děti. Originální modrý lak karoserie.
RTO autobusy opět ožily dřevěná hračka pro velké i malé Autobus jezdí, je vyroben z...
Vaše cena: 599,00 Kč
—————
Autobus Škoda 706 RTO Lux, dřevěné hračky
Pojízdný autobus Škoda 706 RTO Dárek pro malé i velké řidiče autobusu VĚNOVÁNÍ SE...
Vaše cena: 666,00 Kč
Autobus ze dřeva s podstavou. Dárky k narozeninám, dřevěné hračky
Autobus RTO - dřevěný dárek velké překvapení ka narozeninám pro řidiče autobusů autosbus je...
Vaše cena: 799,00 Kč
—————
Objednat věnování 10 znaků na dřevěné hračce
Gravírované věnování na dárku/hračce ze dřeva Při delším textu cenu dopočteme Na objednanou...
Vaše cena: 129,00 Kč
—————
Karavan hračka dárek
Karavan dárek pro karavanisty Hračka pro děti, český dřevěný výrobek kvalitní provedení s...
Vaše cena: 759,00 Kč
———
Vznik a historie autobusu ŠKODA 706 RTO
Škoda 706 RTO (rámový trambusový osobní) je typ československého autobusu, který byl vyráběn národním podnikem Karosa mezi lety 1958 a 1972 (první prototyp již roku 1956). Ve výrobě byl nahrazen vozy Karosa řady Š. V Polsku byl ale licenčně vyráběn pod označeními Jelcz 272 a Jelcz 041 až do roku 1977.
V Československu se na výrobě autobusů 706 RTO podílely podniky LIAZ (podvozek), Škoda (motor) a Karosa (karoserie a kompletace). Od roku 1958 byly ve Státní výrobnách autodílů (SVA) Holýšov prováděny generální opravy autobusů Škoda 706 RO, při kterých byly na původní podvozek dosazovány karoserie typu RTO vyrobené právě v Holýšově, čímž de facto vznikl nový vůz. V letech 1967 až 1972 potom SVA Holýšov stavěl vlastní autobusy 706 RTO-SVA na nových podvozcích z LIAZu.
Autobus 706 RTO byl vyráběn pod značkou Škoda, neboť až do začátku výroby řady Š v Karose (polovina 60. let) byly autobusy vyrobené v Československu označovány podle výrobce motoru.
Bez zajímavosti určitě není, že s výrobou autobusů Škoda 706 RTO se skončilo v 60. letech, ale ještě mnoho let poté se jejich podvozky a motory dodávaly např. do Polska pro stavbu autobusů Jelcz a dokonce ještě na počátku 90. let bylo na původním strojním zařízení v LIAZu vyráběno několik desítek nových motorů 706 ročně jako náhradní díly.